söndag 29 augusti 2010

Jakthelg norrut

Jag och min kompis Magnus drog norrut till marker där vi har tillgång till jakt. Spenderade både lördag och söndag vandrandes runt med bössan. Såg totalt 10 (!!!) tjädrar och 2 orrar under helgen!

Men det är svårt att komma till skott när dom flyger upp så där plötsligt framför en, en hade jag haft klara chanser på OM jag bara haft hagelbössan istället för min 222'a som jag hade just vid det tillfället. Man kanske skulle byta ut hagelbocken mot en kombibössa istället...

Men det var superfin helg ändå, kopiöst fina omgivningar och schysst väder. Och Magnus fick sig en mård så utan byte blev vi inte. Övernattade gjorde vi en skogskoja, vid åtta på lördagskvällen var man helt slut och funderade på att lägga sig - men vi höll ut till 21:00 i alla fall :-)

Under lördagen gick vi minst 13 kilometer, vet inte hur långt vi gick idag men det känns i kroppen det gör det allt!

Idag söndag hittade jag ett fint fällhorn, det största jag hittat själv genom åren. Nio taggar, kan ha varit en 18-taggare med andra ord - en riktig storoxe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar