tisdag 30 december 2008

En sista sväng i skogen för året

Jag tog mig en sväng runt ett (för mig) "nytt" berg idag, ganska brant stigning upp från bäcken men jag är väldigt nöjd med mina Olskogens vildmarksskidor - bör nog bättra på tjäran under dom snart dock.

På ett hygge fanns det en mindre klunga med sparade lövträd och något som såg ut som ett rejält rovfågelsbo i ett av dom - coolt! Måste dit igen till sommaren och se vad/vem som huserar där.

Såg även ett spår som jag aldrig sett tidigare, ganska små trampdynor - undrar om det kan vara från en mårdhund? Måste luska lite i det, är ju inge bra om dom börjar få fotfäste här...

Skidrade över på andra sidan berget och ned till en större myr, hade hoppats stöta på några orrar där nere men inte det... Skidrade sen längs med bergskammen via en mindre sjö och tog mig sen över mot bilen sen.

Väl tillbaka vid bilen så fortsatte jag över på andra sidan, där jag var med Arthur igår. Dels var jag sugen på att åka mer skidor, dels ville jag se om det var några nya rådjurslegor/spår där samt kika på en koja som skulle finnas på det berget.

Vart en ganska rejäl sväng och solen började gå ned när jag skidrade tillbaka mot bilen - fantastisk tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar