måndag 18 juli 2011

Ny bössa...

Har ofta stått där vid vapenskåpet och funderat på morgonen, 222'an eller hagelbocken, 222'an eller hagelbocken... Min kompis Magnus har en kombibössa och det har varit en lockande tanke flera gånger. Och helt plötsligt ramlade jag över en Angelo Zoli i kaliber 20 / 22 Hornet på "blocket"...! I mitt tycke en idealisk kaliberkombination för jakt med trädskällare, och bara tre mil från mig...

Jag slog en pling dit och det lät rätt bra, lite lacksläpp på kolven, lödda pipor, inget snälltryck, sköt bra, etc... For dit dagen efter och vi var och provsköt den och isses vilken fart det bidde på jycken(!) han skjuuuuter ju, uuuutan mig - frugan hade fullt sjå att hålla tillbaka henne :-)

Det kändes bra så jag slog till och lämnade in en licensansökan som kom hem efter bara drygt en vecka - godkänd :-)

Nu är bössan hemma och jag har köpt ett Nikon ProStaff 2-7x32 till den och ska få assistans med monteringen om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar