söndag 9 oktober 2011

Två dagars jakt i urskog

Har kommit hem efter en lång jaktsväng norrut, for redan i fredags efter jobbet och körde i ett par timmar mee mat, packning o hu'nn. Har haft en kanontrevlig tur men inga fåglar fällda, men vi såg totalt fyra tjädrar, fem orrar och en riptupp!

Andra natten hände det en liten rolig sak, jag vaknar runt 2-tiden på natten att hunden "boffar" o morrar. Jag ligger där i sovsäcken och undrar om hon tycker det har blivit kallt i kojan? Det är ju ca fyra timmar sen jag somnade själv och brasan har ju brunnit ned sen länge - men sååå kallt är det inte tycker jag...

Masar mig ur sovsäcken och kikar ut genom fönstret men ser inget mer än bilen i månskenet så jag gör upp en brasa och lägger mig. Sissi har tystnat nu också och tittar på mig. På morgonen öppnar jag dörren och konstaterar att det är 8 grader kallt och vad får jag se på backen, jo färska björnspår direkt utanför kojan! Troligen hörde hunden björnen och det var det jag vaknade av :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar