söndag 6 september 2009

Försök på rådjur i morse

Jag klev upp halv fem i morse och smög ut till ett fält där jag har jakträtt och där jag i fredags såg rådjursspår och även en del fejningsmärken på buskar och små träd. Stannade en bra bit från skogskanten och smög närmare fältet när någon enstaka bil passerade på landsvägen en halvkilometer bort - men inga rådjur ute på fältet och inga kanadagäss heller...

Satte mig sen i ett vilttorn ett par timmar och provade att locka men utan resultat. Men det var en trevlig morgon, dimman lättade allt eftersom och sikten blev bättre och bättre. Såg dock en rejäl flock kanadagäss när jag for därifrån sen. Avslutade morgonen med att fara till ett annat fält och titta, inga rådjur eller gäss där heller men jag kanske far tillbaka dit i eftermiddag och kikar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar