onsdag 16 september 2009

Morgonjakt med orrbulvaner

Whoaa, upp före fem på morgonen för andra dagen i rad! Var lite halvskumt ute fortfarande medan jag gjorde mig i ordning men det var hyfsat ljust 25 minuter senare när jag anlände till gläntan där mina orrbulvaner tillbringat natten.

Satte mig i gömslet och lockade i ett par timmar utan att se eller höra någon orre (mer än en orrtupp på grusvägen när jag kom körandes med Jeep'en). Lite av en besvikelse när det var lite action där igår eftermiddag...

Jag packade ihop sakerna och tog hagelbössan på en promenad o ta mig sjuttsingen om det inte satt en orrtupp bara några hundra meter längre in. Och ytterligare en bit in stötte jag upp en hel flock med orrar, men man ska ju vara snabbare än en kobra för att hinna få iväg ett skott på dom... Man skulle haft med sig en kompis och man turats om att "stöta upp dom" mot den andre :-)

Men det var spännade och roligt, såg även en rejäl "björnskit" vilket gav ytterligare lite mer spänning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar