lördag 24 oktober 2009

Kort sväng i byaskogen

Var och övningssköt 22'a med en kompis på skjutbanan i morse, sen tog vi min 222'a och knallade ut i skogen här i byn. Smög upp en höjd där jag sett orrar flera gånger och ta mig 17 om det inte var en rejäl flock där men inte där dom brukar vara utan lite tidigare så dom skrämde vi upp...

Gick sen ned dit där jag sköt orren för några dagar sen men såg inte någonting där, körde en sväng längre bort och där hörde vi hur en grupp orrar lyfte men vi såg dom aldrig.

På vägen tillbaka satt där plötsligt en fin tjädertupp i en talltopp(!) - jag började smyga på den men när jag kikade fram bakom en tät/stor gran som jag gömt mig bakom hade del flugit sin väg....

Såg även två järpar från bilen - inte illa för ca 1,5 timme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar