torsdag 15 oktober 2009

Ut i skogen en kortkort sväng efter jobbet

Var ut en kort sväng i byaskogen efter jobbet idag - man hinner inte med så mycket nu innan skymningen kommer. Men det var en trevlig sväng, tyst o härligt ute. Och ovanligt varmt helt plötsligt igen. Har varit minusgrader dygnet runt en tid men nu var det 8-9 grader varmt på eftermiddagen!

Provade att locka järpe men varken såg eller hörde någon vissla tillbaka - tror dock att det kom en och slog fast i ett träd där jag stod för jag hörde den komma men kunde inte lokalisera den.

Tog mig ner till en liten myrplätt där jag tidigare sett några orrar mest varje gång, nu var det bara en där men den satt mitt ute i öppningen och hann flyga innan jag ens fick upp bössan - svårt detta...

Fick se mig en älg sen när jag for hem, trevligt! Ska nog prova igen till helgen, kanske tar mig upp tidigt någon morgon och prova om orrar o tjädrar börjat "toppa" än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar