onsdag 8 september 2010

Tredje älgjaktsdagen

Återigen en kylig morgon när jag tog plats i "mitt" torn igen i gryningen, förhoppningarna var höga när jag klättrade upp för stegen - man hade sett tre älgar runt där jag satt i slutet på dagen innan och man skulle släppa hund i området vid sjusnåret.

Men det hann aldrig komma dit när det small från närmaste passgranen, fyra skott till och med i morgondiset! Och två älgar bet i gräset för hans 6,5x55'a (!) - wow, fyra älgar i kylrummet!

Men det hade ju varit en älg till i området igår så jag hade höga förhoppningar men icke det. Men jag såg ingen äg idag heller, dock fick laget en kalv till mer söderut så fem älgar i kylrummet ;-)

Det hettade dock till på eftermiddagen, man såg en storoxe nära byn och några passkyttar omgrupperade innan man släppte en hund på den. Men den var spårlöst borta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar