lördag 30 oktober 2010

Älgjakt utan hund

I morse var vi bara sju tappra som samlades, från början var vi runt 20 varje gång :-)

Och vad värre var, vi hade ingen hund idag. En kille hade dock med sig sin stövare som drev en hare en bra stund - haren passerade skogsbilvägen där jag satt, dock inte inom skotthåll. Hade dock med mig min 222'a så teoretiskt hade jag kunnat skjuta den om den kommit nära.

Vi blåste av redan vid 11-snåret, jag satt kvar en stund till och hoppades på någon skogsfågel (därav 222'an som var med), såg dock inga orrar eller tjädrar. Provade att vissla järpe också och det var en som svarade direkt(!) Vi satt där o utböt hälsningsfraser/okvädningsfraser en bra stund men den kom aldrig inom synhåll. Synd...

Var lite kyligt idag, men i morgon ska det visst bli varmare. Helst hade jag sett 10 cm nysnö, några minusgrader och vindstilla :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar