lördag 23 oktober 2010

Älgjakt

Samling kl 7 i morse, ca 4 grader kallt och svag vind. Väl på passet hann jag bara göra mig i ordning innan jag hörde på radion att hundföraren släppt jycken - den passerade dock området runt mig utan att ta upp någon älg.

Provade även att locka också men det verkade rätt kört idag, dock fick både vår hund och två hundar från grannbyn upptag och ett tag lät det som om det kom närmare där jag satt. Men dom kom aldrig närmare än en kilometer typ...

Såg två orrhönor på vägen, man skulle ha haft med sig 222'an så hade man haft nåt vilt med sig hem idag :-) Det flög även förbi en fin orrtupp men det var allt jag såg idag.

Lite kulet var det allt men jag frös aldrig, har modifierat "kaminen" lite grann - snickrat till fyra "fötter" av rostfria M6-bultar. Dels blir det inte så varmt under fatet och dels blir draget bättre i den - lovely!

Strax efter 11 blåste vi av för dagen men vi ska prova igen i morgon bitti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar