söndag 3 oktober 2010

Morgonjakt och älgmiddag!

Klev upp fem idag också, becksvart när jag for hemifrån men det var meningen - ville vara på plats i gryningen igen. Återigen hoppades jag på ett förbipasserande rådjur eller kanske en orre.

Men jag såg inte röken av något vilt, provade att locka med kidets kontaktläte i förhoppning att locka in någon get men icke det. Testade att locka orre också och sista halvtimmen jag satt där provade jag att locka räv, men som sagt inget vilt.

Det var dock en kanonmorgon! Lugnt o skönt och fantastiskt vackert med morgondimman som dansade sin långsamma dans.

I eftermiddag lagade vi till älg av vår "egen" älg, köttbullar som vi lade ner vår själ i (stekt lök, riven lök, ansjovisspad, ägg, viltfond, etc. plus gräddsås med konjakt, smörrstekta kantareller och potatismos med chevréost. Himmelskt gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar