söndag 10 oktober 2010

Nytt ställe

Jag satt igår och rekognoserade med lite olika kartor och hittade ett "nytt" ställe. Ett större fält ganska nära ett område där jag vet att det brukar finnas rådjur. Så i eftermiddags tog jag mig dit och det såg hyfsat intressant ut även om det var ganska blött där...

Hittade mig ett äldre vilttorn att äntra, det såg dock ut som om det inte fanns någon bänk att sitta på men det låg en stol under tornet - den hade nog blåst ned någon gång. Men det var nog några år sen, växte gott om mossa på stolen... Men någon hade varit till tornet sista tiden, det fanns färska spår efter en fyrhjuling

Och på tal om blåst, det blåste småspik idag - var rätt ruggigt att sitta där några eftermiddagstimmar, speciellt som det inte fanns några väggar på tornet.

På ett sätt kändes det som om det kunde vara ett bra ställe för rådjur - men å andra sidan var det rätt blött där ute. I alla fall jag skulle inte vilja klafsa runt där utan stövlar :-)

Såg inga rådjur (som vanligt) men det flög förbi ett gäng gäss. Såg en älg när jag for hem sen, på samma äng som vi såg fyra stycken igår vid samma tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar