söndag 31 oktober 2010

Och så var dom bara sex :-)

Idag var vi bara sex gubbar som dök upp till jakten, första dagen på normaltiden. Fyra plusgrader och barmark men hyfsat klart. Men ingen hund idag heller, en kille tog dock med sig sin stövare igen. Alltid något att lyssna efter i alla fall :-)

Vi beslöt oss för att jaga "längre in" så jag satte mig i ett annat torn än där jag oftast sitter. Kul med lite omväxling, och lite annorlunda när man ser så långt åt alla håll - där jag har mitt eget torn är det ganska mycket skog.

Såg tre järpar och en orre längs skogsbilvägen in, kul! Men några älgar såg vi inte till, killen gick med sin stövare som drev en hare en rejäl bit. Blåste av vid halv elva, nästa helg tar vi uppehåll och tar nya friska tag helgen därefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar