lördag 2 oktober 2010

Vakat rådjur

I morse var jag upp före fem och var ute i skogen 05:15, helmörkt fortfarande men jag tänkte ta mig till ett viss pass innan solen gick upp. När jag kom fram till fältet ifråga kunde jag urskilja en suddig figur mitt där ute - var det ett rådjur kanske? Eller en älg...?

Stod en stund där och funderade men kom fram till att det "bara" var en buske i diket där ute. Tog mig fram till tornet och satte mig och invänta gryningen.

Var rätt läckert och sitta där och höra hur dagen kom till liv, först började kanadagässen "honka" nere vid sjön, sen kvicknade diverse småfåglar till, någon hackspett, nån liten skogsmus, etc...

Satt där i 2,5 timmar men såg inget vilt, ja inte mer än tre/fyra flockar gäss som passerade...

Kanske provar en sväng till i skymningen sen idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar