måndag 25 maj 2009

Lämnat in licensansökningar

Idag lämnade jag in tre licensansökningar på polisstationen i Luleå, en för min hagelbock (Brno 101), en för min 222'a (Sako Vixen) samt en för min 22 LR (Krico 300).

En 22'a också? Vart kom den ifrån - well jag har hela tiden tänkt köpa mig en 22 LR också för att ha ett lämpligt vapen till övningsskytte och lättare småviltsjakt. Och jag hade en klar plan att köpa en fabriksny Brno 453 Lux eller Varmint... Men säg den plan som vara för evigt, det blev istället en begagnad Krico 300 i absolut nyskick. Dels var den lite billigare men främst för att den gav ett bra intryck kvalitetsmässigt och att säkringen "fungerar" på samma sätt som på Sakobössan - dvs att "framåt" är osäkrad... Av någon anledning är det tvärtom på Brno's bössor. Verkade säkrare (häpp) att ha bössor som fungerade på samma sätt...

Nu avvaktar jag bara dom två kikarsikten som jag beställt...

Dom trodde att det skulle ta ca en vecka innan ansökningarna var behandlade, så vitt jag förstår gör dom en lite noggrannare undersökning vid inlämnandet av den allra första vapenlicensen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar