söndag 17 maj 2009

Uppskjutning

Återigen en strålande sol från en molnfri himmel, svepte ned till Piteå för ett försök på uppskjutning. Allt började bra men "sket sig" en aning i mitten och avslutades bra.

Jaktstigen och lerduveskyttet gick jättebra, sen lyckades jag bli underkänd på "haren"...

För att klara av precisionsskyttet och älgbanan med bravur(!) - och det var det sistnämnda som jag trodde skulle blir problematiskt men jag behövde inte skjuta om en endaste serie på älgbanan...

Nåja, bara o bita ihop och försöka "harskyttet" på måndag om en vecka när det är uppskjutning i Luleå.

Plockade upp ett lamm i Roknäs och körde det till Anne & Philip i Råneå sen, stötte på tre älgar aldeles vid vägen när jag for hem sen. Var kul och sitta och titta på dom en bra stund (10/15 minuter), var så pass nära att jag hörde när dom tuggade :) Dom var tämligen orädda även om älgkon höll ett öga på mig mest hela tiden. Sen trippade dom över vägen en-och-en.

Sen en bit längre bort var det ett rådjur ute på en äng, det hann jag dock knappt fotografera då det skuttade rask till skogs - men en bit på långt håll hann jag bränna av genom sidorutan på Merca'n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar