lördag 9 maj 2009

Whoaaa, en riktigt cool jaktbil !

Wow asså, ikväll kom jag hem från en "liten" tripp ned till Värmland för att hämta hem en riktigt cool jakt-, prospekterings-, äventyrsbil. En Jeep Wrangler Sahara Edition från 2000, och snacka om att utvecklingen gått framåt med dessa bilar! Jag har kört såna ett par gånger i livet tidigare men nu har dom ersatt bladfjädrar med moderna hjulupphängningar. Den har till och med luftkonditionering, servostyrning och en modern/vettig instrumentering.

Till och med hyfsad väghållning och en inte allt för oäven ljudnivå! OK, vindbruset var fortfarande väl så högt men det ÄR ju en Jeep.

Bara ett litet "fel" med kärran, den är inte min - garv! Det är min kompis Arthur som investerat, men jag hängde med ned till Värmland för att inspektera fyndet och hjälpa honom att köra hem den.

Och vilket fynd asså! I det stora hela ser den ut som en ny bil, knappt en skråma på den! Och allt verkar funka bra! Var en riktigt trevlig tripp, flyg, tåg, buss ned och Jeep hem :-)

På bilden står Arthur brevid kärran med ett belåtet leende på läpparna! Isses man skulle ha en sån bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar