torsdag 14 maj 2009

Provat på älgskyttebana

Jag var ut till Knöppelåsen idag och provade på att skjuta på en "riktig" älgskyttebana. Jag köpte två serier om fyra skott vardera. Lånebössan (6,5x55) kändes riktigt trevlig, oerhört skarp bild i kikarsiktet (glömde och kolla fabrikat) och själva mekanismen gick mycket lätt och smidigt.

Klämde av första skottet på "älgen" när den stod still men tappade min skjutkäpp i samma ögonblick vilket gjorde att det blev lite stressigt att få iväg skott nummer två vilket innebar en bom...

Men i övrigt gick det bra, riktigt bra till och med - tre fem-ettor, två fyror och två treor! Kändes inte så stressigt att få iväg ett andra skott som jag trodde - skippade även skjutkäppen för det kändes riktigt bra att skjuta på frihand...

Jaja, nästa omgång skytte blir på lördag nu med en generalrepetition på uppskjutningen och sen ett försök till uppskjutning på söndag - hoppas att jag klarar hela alltihop'et :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar